субота, 26 березня 2016 р.

Пам'ятки учням на урок історії

Як аналізувати історичний документ?
Визначити:
  1. Хто автор документа?Чиї інтереси він захищае?
  2. Коли написаний документ?Як могли вплинути на автора документа історичні події чи загальна ситуація в цей період?
  3. Документ первинний (запис очевидця, учасника події) чи вторинний (коменнтар чи переказ про подію з уст дос лідника).
  4. Відокремити в документі факти й коментарі та проаналізувати їх окремо. 
  5. Про що розповідається у документі? Яка сторона поддії замовчується?
  6. Де відбувалася подія, про яку йдеться у документі?Зякою місцевістю вона пов'язана? 
Як скласти історичний портрет?
План
  1. Історичні умови,в яких формувалася особистість історичної постаті.
  2. Походженя. Біографічні дані.
  3. Особисті якості історичного діяча та умови їх формування.
  4. Навколишнє суспільне середовище. Інтереси якої верстви суспільства виражав діяч.
  5. Цілі діяльності та можливісті їх досягнення.
  6. Засоби досягнення мети.
  7. Основні результати діяльності історичної особи, ставлення до неї сучасників.
  8. Значення діяльності особистості для регіону,країни,світу.
  9. Оцінка діяльності особистості в сучасній науці.
  10. Ваше ставлення до цієї історичної особи як людини та історичного діяча.
  11. Яку особу сьогодення ви могли б поставити в один ряд з нею? Чому?

Як оцінювати історичні факти?
  1. За яких історичних обставин відбувається конкретний історичний факт?
  2. Які події безпосередньо йому передують (передумово)?
  3. Який розвиток мав цей факт?
  4. Які групи людей були в ноьму задіяні (рушійні сили)?Якими мотивами(причанами)це було викликано?
  5. Яку роль у ньому відігравали конфетні особи? Якими мотивами це було викликано?
  6. Який вплив цей факт на інші галузі людського життя?
  7. Як він вплинув на подальший розвиток (наслідки)?
  8. Чи був можвим інші перебіг події?
  9. Як би ви пово дилися себе в цій ситуації?
  10. Чи можливе повторення цього факту? За яких умов?

Немає коментарів:

Дописати коментар