Пам'ятка з використання карти як історичного джерела
- Займіть позицію біля карти так, щоб не заступати природне освітлення.
- Запам'ятайте, що коли ви стоїте навпроти карти, вгорі буде північ, внизу —південь, зліва — захід, справа — схід.
- Навчіться читати легенду карти — її умовні позначення. При всій різноманітності карт однотипні факти, події, явища — кордони та столиці, райони повстань, напрямки головних ударів і місця битв тощо — зображуються на них схожими позначками.
- Зверніть увагу на написи, діаграми, таблиці, портрети, рисунки, які є на карті, і ви зрозумієте, що є резон у твердженні «Карта — це державна шпаргалка».
- Працюючи з контурною картою, користуйтеся кольоровими олівцями, робіть умовні позначення.
- На дрібномасштабних картах окремі позначки робіть шифрами, які включайте в умовні позначення, це впливатиме на естетику виконаної вами роботи.
Пам'ятка вивчення повсякденності
- Вплив навколишнього середовища на спосіб життя людини.
- Що визначало долю людини, її інтереси й життя?
- Роль церкви в житті суспільства.
- Будні і свята села і міста.
- Ставлення до війни.
- Житло, домашнє начиння, їжа, одяг людини.
- Особливості етикету.
- Ритм життя в певну епоху.
- Як здійснювався зв'язок між людьми, містами й державами, якрозширювались уявлення про світ?
- Визначте спільне й відмінне у традиціях, етикеті у той час і в наші дні.
План характеристики архітектурної пам'ятки
- Назва архітектурної пам'ятки.
- Вигляд архітектурної пам'ятки.
- Призначення пам'ятки.
- Час створення і місце будування.
- Держава, в якій створено архітектурну пам'ятку.
- Замовник або ініціатор створення.
- Автор (архітектор).
- Матеріал для будівництва.
- Основні компоненти споруди.
- Споруда поодинока чи збудована в ансамблі? Споруди, які входять до ансамблю.
- Види мистецтва, використані у споруді.
- Значення цієї пам'ятки архітектури для історії та культури країни, в якій вона побудована..
Як сформувати історичні поняття
- Створіть цілісну картину історичного явища, у якому відбито всі істотні ознаки явища.
- Виділіть істотні ознаки явища.
- Визначте термін, що закріплює дане поняття.
- Випишіть значення терміна зі словника.
- Виконайте завдання з використанням нового поняття, вживання нового терміна.
- Виробіть уміння оперувати новими поняттями застосовуватийого для пізнання нового історичного матеріалу або для аналізу його з нових точок зору.
Немає коментарів:
Дописати коментар