субота, 26 березня 2016 р.

Пам'ятки на уроках історії

Пам'ятка з використання карти як історичного джерела
  1. Займіть позицію біля карти так, щоб не заступати природне освітлення.
  2. Запам'ятайте, що коли ви стоїте навпроти карти, вгорі буде північ, внизу —південь, зліва — захід, справа — схід.
  3. Навчіться читати легенду карти — її умовні позначення. При всій різноманітності карт однотипні факти, події, явища — кордони та столиці, райони повстань, напрямки головних ударів і місця битв тощо — зображуються на них схожими позначками.
  4. Зверніть увагу на написи, діаграми, таблиці, портрети, рисунки, які є на карті, і ви зрозумієте, що є резон у твердженні «Карта — це державна шпаргалка».
  5. Працюючи з контурною картою, користуйтеся кольоровими олівцями, робіть умовні позначення.
  6. На дрібномасштабних картах окремі позначки робіть шифрами, які включайте в умовні позначення, це впливатиме на естетику виконаної вами роботи.

Пам'ятка вивчення повсякденності
  1. Вплив навколишнього середовища на спосіб життя людини.
  2. Що визначало долю людини, її інтереси й життя?
  3. Роль церкви в житті суспільства.
  4. Будні і свята села і міста.
  5. Ставлення до війни.
  6. Житло, домашнє начиння, їжа, одяг людини. 
  7. Особливості етикету.
  8. Ритм життя в певну епоху.
  9. Як здійснювався зв'язок між людьми, містами й державами, якрозширювались уявлення про світ?
  10. Визначте спільне й відмінне у традиціях, етикеті у той час і в наші дні.
План характеристики архітектурної пам'ятки
  1. Назва архітектурної пам'ятки.
  2. Вигляд архітектурної пам'ятки.
  3. Призначення пам'ятки.
  4. Час створення і місце будування.
  5. Держава, в якій створено архітектурну пам'ятку.
  6. Замовник або ініціатор створення.
  7.  Автор (архітектор).
  8. Матеріал для будівництва.
  9. Основні компоненти споруди.
  10. Споруда поодинока чи збудована в ансамблі? Споруди, які входять до ансамблю.
  11. Види мистецтва, використані у споруді.
  12. Значення цієї пам'ятки архітектури для історії та культури країни, в якій вона побудована.. 

Як сформувати історичні поняття
  1. Створіть цілісну картину історичного явища, у якому відбито всі істотні ознаки явища.
  2. Виділіть істотні ознаки явища.
  3. Визначте термін, що закріплює дане поняття.
  4. Випишіть значення терміна зі словника.
  5. Виконайте завдання з використанням нового поняття, вживання нового терміна.
  6. Виробіть уміння оперувати новими поняттями застосовуватийого для пізнання нового історичного матеріалу або для аналізу його з нових точок зору.

Немає коментарів:

Дописати коментар