Як аналізувати текст історичного джерела
1. Прочитайте текст.
2. Знайдіть значення нових слів , термінів, понять.
3. Визначте основну частину тексту.
4. Про яку історичну подію або явище , про які історичні персонажі йде мова?
5. Визначте в тексті історичного джерела:
7. Чи дають відповіді на ці запитання краще зрозуміти суть, причини. Значення історичної події чи явища?
8. Визначте своє ставлення до тексту історичного джерела. Для цього можна використовувати такі слова:
Це вірно, тому що…
План тексту - це послідовність основних ідей, думок, висловлених автором або оповідачем.
Складання плану тексту дає можливість краще зрозуміти, виділити головний і другорядний зміст. А це необхідно для того, щоб правильно усвідомити сутність, причини, значення історичних подій чи явищ.
Розгорнутий план – це складний план, докладний план. Саме такий план дає найкращу можливість визначити головний зміст тексту, зосередити на ньому увагу.
1. Прочитайте текст.
2. Знайдіть значення нових слів , термінів, понять.
3. Визначте основну частину тексту.
4. Про яку історичну подію або явище , про які історичні персонажі йде мова?
5. Визначте в тексті історичного джерела:
- що важливо?
- що потрібно запам’ятати?
- про що довідалися вперше?
- що було незвичайним, несподіваним?
7. Чи дають відповіді на ці запитання краще зрозуміти суть, причини. Значення історичної події чи явища?
8. Визначте своє ставлення до тексту історичного джерела. Для цього можна використовувати такі слова:
Це вірно, тому що…
- Я упевнений(а0 у тому, що…
- Я добре знаю, що…
- Я думаю інакше, тому що…
- Я переконаний(а) у цьому, тому що…
- Я сумніваюся у цьому, тому що…
- Я не згодний (а) з цим , тому що…
План тексту - це послідовність основних ідей, думок, висловлених автором або оповідачем.
Складання плану тексту дає можливість краще зрозуміти, виділити головний і другорядний зміст. А це необхідно для того, щоб правильно усвідомити сутність, причини, значення історичних подій чи явищ.
Розгорнутий план – це складний план, докладний план. Саме такий план дає найкращу можливість визначити головний зміст тексту, зосередити на ньому увагу.
Як правильно скласти розгорнутий план.
1. Прочитайте весь текст статті цілком.
2. Виділить в ньому логічно закінчені частини.
3. В кожній з цих частин визначте основну думку та озаглавте її (одним реченням передайте зміст).
4. Кожну з цих закінчених частин поділіть на положення, ідеї, що уточнюють зміст основної думки. Подумайте, як коротко передати їх на папері.
5. Запишіть речення до плану в такій послідовності, як описані події.
6. Перевірте, чи можна за написаним планом переказати статтю, не пропускаючи головного, зберігаючи зв'язок між частинами тексту.
7. Зміст плану треба передавати стверджувальними реченнями.
Складаємо тези параграфу( тексту ) підручника.
Тези – стисло сформульовані основні положення тексту, лекції, доповіді , повідомлення.
Тези бувають різні:
Цитатні – добірка авторських висловлювань
Вільні – самостійне формулювання основних положень тексту
Змішані – поєднання цитати та вільний виклад тексту.
1. Прочитайте весь текст статті цілком.
2. Виділить в ньому логічно закінчені частини.
3. В кожній з цих частин визначте основну думку та озаглавте її (одним реченням передайте зміст).
4. Кожну з цих закінчених частин поділіть на положення, ідеї, що уточнюють зміст основної думки. Подумайте, як коротко передати їх на папері.
5. Запишіть речення до плану в такій послідовності, як описані події.
6. Перевірте, чи можна за написаним планом переказати статтю, не пропускаючи головного, зберігаючи зв'язок між частинами тексту.
7. Зміст плану треба передавати стверджувальними реченнями.
Складаємо тези параграфу( тексту ) підручника.
Тези – стисло сформульовані основні положення тексту, лекції, доповіді , повідомлення.
Тези бувають різні:
Цитатні – добірка авторських висловлювань
Вільні – самостійне формулювання основних положень тексту
Змішані – поєднання цитати та вільний виклад тексту.
Як правильно скласти тези
1. Прочитати текст, визначити його тему й основну думку
2. Розділити текст на логічно-смислові частини.
3. Дібрати заголовки до кожної частини (план тексту).
4. Поставити до кожної логічно-смислової частини тексту запитання . «Про що йдеться в цій частині?».
5. Знайти в тексті відповідь.
6. Стисло записати власними словами або словами автора.
7. Записати прізвище автора, повну назву роботи, рік, місто, видавництво.
Складаємо конспект параграфа( тексту) підручника
Конспект – це короткий письмовий виклад змісту книги,статті, лекції тощо. Конспект складається з плану, стисло викладених основних положень, фактів і прикладів. Від тез конспект відрізняється тим, що поряд з основними даними тексту в ньому коротко наводяться докази цих положень і висновків.
Види конспектів
План-конспект – це стислий, складений у формі плану переказ прочитаного чи почутого.
Текстуальний (цитатний) конспект – це конспект, створений з уривків оригіналу тексту – цитат.
Вільний конспект – це поєднання виписок, цитат, тез.
Тематичний конспект – це конспект відповіді на поставлене запитання або конспект навчального матеріалу теми.
Схематичний конспект – це узагальнення матеріалу у вигляді схем, графіків, таблиць, що дають змогу розкрити сутність предмету дослідження, відкинувши другорядні деталі.
Правила конспектування книги, статті
1. Прочитати текст, визначити його тему й основну думку
2. Розділити текст на логічно-смислові частини.
3. Дібрати заголовки до кожної частини (план тексту).
4. Поставити до кожної логічно-смислової частини тексту запитання . «Про що йдеться в цій частині?».
5. Знайти в тексті відповідь.
6. Стисло записати власними словами або словами автора.
7. Записати прізвище автора, повну назву роботи, рік, місто, видавництво.
Складаємо конспект параграфа( тексту) підручника
Конспект – це короткий письмовий виклад змісту книги,статті, лекції тощо. Конспект складається з плану, стисло викладених основних положень, фактів і прикладів. Від тез конспект відрізняється тим, що поряд з основними даними тексту в ньому коротко наводяться докази цих положень і висновків.
Види конспектів
План-конспект – це стислий, складений у формі плану переказ прочитаного чи почутого.
Текстуальний (цитатний) конспект – це конспект, створений з уривків оригіналу тексту – цитат.
Вільний конспект – це поєднання виписок, цитат, тез.
Тематичний конспект – це конспект відповіді на поставлене запитання або конспект навчального матеріалу теми.
Схематичний конспект – це узагальнення матеріалу у вигляді схем, графіків, таблиць, що дають змогу розкрити сутність предмету дослідження, відкинувши другорядні деталі.
Правила конспектування книги, статті
- Уважно прочитайте текст. Супроводжуйте читання зазначенням незрозумілих місць, незнайомих слів, нових імен, дат.
- Запишіть на першій сторінці паспортні дані книги, статті, над якою працюєте (бібліографічний опис).
- Поділіть сторінку на дві частини (праву і ліву).
- Ліворуч записуйте: назви глав, параграфів, підзаголовків, номери сторінок; формулюйте самостійно основні проблеми, якщо ці формулювання відсутні в тексті.
- Праворуч записуйте: свої висновки й коментарі, посилання на інші наявні у вас матеріали.
- Поділіть текст на логічно-смислові частини. Під час читання тексту складіть простий детальний план – послідовний перелік основних думок автора. (В основі плану конспекту може бути зміст книги, вміщений у кінці або не початку видання).
- Записуйте тільки основне: спочатку головну думку, потім (дуже стисло) докази і приклади.
- Намагайтеся щоб записи були чіткими, змістовними і лаконічними. Для цього використовуйте схеми, таблиці.
- Для зручності користування конспектом, підкреслюйте найважливіші думки, навіть окремі фрази, словосполучення, слова; до розділів і підрозділів підбирай заголовки.
- Цитуйте правильно і точно, зазначайте сторінку, з якої взято цитату.
- Робіть помітки, які виявляють ваше ставлення до того, що конспектуєте. Використовуйте для цього свої умовні позначки.
- Вчитися конспектувати відразу начисто.
Складаємо план – конспект параграфа( тексту) підручника
План – це начерк змісту наукового чи літературного твору, статті, промови.
Конспект - короткий виклад, запис якого - небудь твору, лекції, промови і т.п
Цитата – дослівна виписка з якого - небуть тексту, твору або точно наведені чиї-небудь слова на підтвердження якогось твердження, доводу.
Як скласти план – конспект тексту
План – це начерк змісту наукового чи літературного твору, статті, промови.
Конспект - короткий виклад, запис якого - небудь твору, лекції, промови і т.п
Цитата – дослівна виписка з якого - небуть тексту, твору або точно наведені чиї-небудь слова на підтвердження якогось твердження, доводу.
Як скласти план – конспект тексту
- Прочитайте весь текст цілком.
- Виділіть в тексті логічно закінчені частини.
- Виділіть основну думку кожної закінченої частини. Виразіть її одним стверджувальним реченням. Це буде пункт плану.
- Викладіть коротко зміст кожної логічно закінченої частини(пункту плану): запишіть основні положення, що уточнюють і розкривають головну думку, наведіть доводи, цифри, цитати, випишіть дати, зробіть висновки.
- Цитати вимагають особливого оформлення в тексті. Їх записують в лапках, обов’язково вказавши джерело, тобто автора, назву тексту, номер сторінки, на якій розміщене дане висловлення.
- Наприклад «,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,» ( автор, назва, сторінка)
Немає коментарів:
Дописати коментар